Георги Ненов поема ролята на #ДетективНаДоброто, за да проследи вълнуващите истории на проектите в „Ти и Lidl за нашето утре“

Какво означава за теб ролята на #ДетективНаДоброто и какво те мотивира да я приемеш?

Георги: През последните почти 9 години споделям истории на хора, които променят България към по-добро чрез подкаста, който стартирах с желанието да правя живота на хората по-добър „Свръхчовекът с Георги Ненов“. Затова, когато получих поканата да стана #ДетективНаДоброто в седмото издание на инициативата „Ти и Lidl за нашето утре“, приех без колебание. Защо? Защото това е още един начин да покажа, че позитивната промяна е възможна, когато има хора, готови да поемат инициатива. Да покажа, че има хора, които създават, хора, които си сътрудничат и хора, които не само мечтаят, а и сбъдват мечтите си.  

Как ще проследиш пътя на доброто и как ще стигнеш до неговите герои?

Георги: Като #ДетективНаДобротопланирам да посетя лично голяма част от одобрените проекти. Искам да разговарям с хората зад инициативите и да разбера и предам техния хъс към реализирането на доброто чрез моите канали в социалните мрежи на хора, които имат нужда да чуват по-често, че в България се гради – и то не само в София. Вярвам, че зад всеки успешен проект стоят още свръхчовешки истории, които заслужават да бъдат разказани.

Има ли конкретни проекти, които вече привлякоха вниманието ти и защо?

Георги: Сред 40-те одобрени проекта в седмото издание на инициативата, особено ме впечатляват няколко – в категория #BeGreen има един проект „Млада гора“, в който ще се използва устойчив метод на залесяване и възстановяване на ерозиралите хълмове около селата. Нямам търпение да стигна и до Сандански и да се запозная с младежите, които са създали проекта „Младите говорят“ като част от категорията #BeActive, в сърцето на който те планират чрез обучения, медийни проекти и конференции да бъдат развити умения за критично мислене и активно участие в гражданските процеси на младите хора в община. А в категория #BeVocal съм твърдо решил да се срещна със Свилена Велчева, която е инициаторът на „МОРЕ – морски очерци, разследвания и екорепортажи“. Проект, който цели да създава журналистически материали по обществено значими теми, свързани с опазването на околната среда от Шабла до Варна.

Какви са очакванията ти от срещите с хората зад проектите?

Георги: Дълбоко вярвам, че хората имат нужда от общуване лице в лице. Именно чрез преките ми срещи с хората, със създателите на тези проекти мога лично да усетя енергията и смисъла. Очаквам навсякъде, където отида да открия хора, които са разпознали нуждите на своята общност и са намерили креативни начини да ги адресират. Техните истории са важни, защото показват на другите, че промяната е възможна или както аз обичам да казвам – че „И ти можеш!“

Как оценяваш значението на младежките проекти в рамките на инициативата?

Георги: Специално място в инициативата заемат младежките проекти. Когато даваме възможност на младите хора да реализират своите идеи, ние изграждаме ново поколение от активни граждани. От собствен опит знам, че подадените ръце могат да бъдат катапулт към лични и обществени победи. Особено в младежите, които нямат ограничения и на които не им липсва смелост.

Как бизнесът и гражданските организации могат да изграждат по-силни партньорства за социална промяна?

Георги: Когато в началото на годината се подготвях за събитието, на което обявихме одобрените проекти в инициативата „Ти и Lidl за нашето утре“, се убедих, че това е забележителен пример за успешно сътрудничество между бизнеса и гражданските организации. За тези 7 години от началото на програмата са инвестирани 1.65 милиона лева в 195 проекта, а с проектите тази година се очаква програмата да окаже въздействие до близо 3 милиона българи. Бих нарекъл това – мащабна промяна, в която нагледно се вижда, че работейки заедно постигаме повече.