Как проектът „Нашите часове“ насърчава продуктивната промяна в общуването и развитието на младежи?
„Нашите часове“ е проект на Сдружение „ИМКА“, който цели постигане на тази позитивна промяна във взаимоотношенията между учители, ученици и родители. Той се осъществява благодарение на финансова подкрепа в четвъртото издание на най-голямата социално отговорната инициатива на Лидл България – „Ти и Lidl за по-добър живот“. Проектът е насочен към местната общност на град Габрово и въвлича в каузата си две от големите училища в града, провеждайки иновативни занимания с групи ученици от 8-ми и 9-ти клас.
Срещите са тясно обвързани с придобиването на повече практически знания за живота и как младежите да открият допирна точка между изучаваното и реалността. Сред някои от интересните дейности са две онлайн лекции за родители и учители с професора по психология Даниела Тасевска, по време на които се обсъждат много от проблемите на поколението Z и поколението Алфа и как родители и учители могат да подобрят методиките си на работа и общуване с тях.
Провеждат се и вдъхновяващи срещи на учениците със специални гости, които са бивши възпитаници на гимназиите. Те споделят своите успехи в живота, дават им съвети и разказват реални истории за стъпките, по които са минали от гимназията до настоящето. Организаторите споделят, че това действа мотивиращо на младежите и превръща самите тях в потенциални бъдещи вдъхновители.
Интересно е, че сред най-често срещаните въпроси от учениците е този за финансовата грамотност. Оказва се, че повечето не знаят как да се справят с управлението на личните си средства. Затова в рамките на инициативите, започват и извънкласни обучения по бърза програма „Финансова грамотност на младия човек“.
Резултатите в края на проекта са повече от впечатляващи, а обратната връзка, която местните дават, успява да мотивира организаторите дори да мислят за продължаване и разширяване на дейностите по проекта. До момента са участвали повече от 10 паралелки с близо 200 ученици и още над 200 учители и родители, които са също толкова удовлетворени от постигнатия ефект на инициативата.
„Ти и Lidl за по-добър живот“ се стреми да помага на хората в различните региони от страната да водят по-качествен и пълноценен начин на живот, като подкрепя проекти в 3 ключови области: образование, култура и историческо наследство и околна среда. За четирите издания на инициативата от 2017 г. насам тя успя да набере фонд от 715 000 лв. и да финансира 96 проекта на граждански организации от цялата страна. В края на октомври предстои Лидл България да обяви и одобрените проекти по програмата за 2022 г. Те ще бъдат финансирани от компанията с общ фонд от 200 000 лв. Партньори на инициативата са Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Българския Дарителски Форум.
Източник: novini.rozali.com