Старт на „Ти и Lidl“: граждански организации могат да кандидатстват за финансиране на проектни идеи

От 23 септември до 19 октомври Lidl  отделя по 5 ст. за всеки касов бон във фонд за подкрепа на одобрените проекти

Лидл България дава старт на осмото издание на своята най-голяма социално отговорна инициатива „Ти и Lidl“, отново в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“, Български дарителски форум и Асоциация на европейските журналисти в България. До 31 октомври граждански организации, фондации, училищни настоятелства, читалища, младежки групи, журналисти и регионални медии могат да кандидатстват за финансиране със своите проектни идеи чрез онлайн формуляр на www.ti.lidl.bg.

За събирането на фонда, с който ще бъдат подкрепени одобрените проекти,  както винаги принос ще имат и клиентите. За периода от 23 септември до 19 октомври, за всяка касова бележка, Lidl ще дарява по 5 стотинки. Така докато пазаруват, клиентите на веригата помагат.

Щастливи сме, че през годините инициативата се превърна в двигател за промяна в десетки общности. Нашата цел винаги е била да създаваме дългосрочно въздействие, което променя средата и вдъхновява хората. Надявам се тази година още повече граждански организации да разпознаят в програмата възможност да реализират своите идеи. ”, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

„Ти и Lidl“ финансира идеи с реална стойност за обществото в пет направления:

#BeGreen – опазване на околната среда

#BeLocal – култура, изкуство и историческо наследство

#BeActive – активен начин на живот и граждански активизъм

#BeFair – социално равенство и приобщаване

#BeVocal – медийни и журналистически проекти

Тази година в #BeVocal акцент ще бъде поставен върху проекти, които да помагат в изграждане на способности за отсяване на невярна информация и дезинформация, проверка на факти и изграждане на способности за критично мислене. Специален грант ще бъде връчен на проект от   #BeVocal с такава насоченост.

За поредна година ще бъдат подкрепени и инициативи, създадени и реализирани от младежи.

Всички получени проекти ще преминат през тристепенно оценяване – по административни критерии, преглед  от жури от независими експерти и от жури от служители на Лидл България.

Всеки кандидат, подал проект в осмото издание,  може да получи обратна връзка, ако заяви желание за това 30 дни след обявяването на резултатите от конкурса.

В новото издание своята роля ще продължи и  „Детективът на доброто“ Георги Ненов. Той ще се среща с хората, които реализират одобрените проекти и ще разказва техните истории.

За всички, които имат идея как да подобрят живота в своето местна общност – могат да кандидатстват на ti.lidl.bg.