Компанията бе отличена на наградите „Бъдещето на европейската търговия“ на EuroCommerce
Със своята най-голяма социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за нашето утре“ Лидл България спечели наградата в категория „Устойчиво развитие“ на наградите „Бъдещето на европейската търговия“ (Future of European Commerce Awards 2023). Наградата се връчва за устойчивия принос към обществото, който инициативата е постигнала за периода 2017-2022 г., както и за трансформацията ѝ през 2023 г. Лидл България е единственият български ритейлър, носител на престижното отличие, но и единствената Lidl държава с това признание. Церемонията по награждаването се състоя на 27 ноември в Брюксел.
Организатор на наградите „Бъдещето на европейската търговия“ е най-голямата асоциация на търговците на едро и дребно в Европа – EuroCommerce. Всички членуващи европейски компании в сферата на търговията от 27 държави бяха поканени да участват в конкурса, като организациите имаха възможност да представят по една инициатива или проект във всяка от четирите категории – „Устойчиво развитие“, „Цифровизация“, „Ангажиране на общността“ и „Развитие на умения“. Конкуриращите се проекти бяха оценени от седемчленно жури от представители на водещи неправителствени организации, медии, Европейската комисия и Европейския парламент.
Освен за инициативата „Ти и Lidl за нашето утре“, Лидл България получи номинация и за своята програма „Lidl Палитра“ в категория „Ангажиране на общността“.
„За нас е чест и огромна радост да получим това признание. То е доказателство, че нашият ангажимент към устойчивото развитие с грижа за местните общности се оценява на международно ниво. Щастливи сме, че проектът в своята уникалност, включително и с трансформацията, е отговорил на изключително високите критерии на авторитетното жури, а това затвърждава позицията ни на лидер в областта на българската, а вече и на европейската сцена„, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. „Гордеем се с инициативата „Ти и Lidl за нашето утре”, а наградата ни мотивира още повече да продължаваме смело да я развиваме и надграждаме“, допълни тя.
Чрез подкрепа на граждански проекти в няколко тематични области, насочени към социални, културни и екологични проблеми, „Ти и Lidl за нашето утре“ доведе до положителна промяна за местните общности, достигайки до над половин милион души в цялата страна. Общата социална инвестиция на компанията за последните пет години достигна до 915 000 лв., дарени в подкрепа на 119 граждански идеи.
Тази година инициативата се трансформира, разширявайки обхвата си с три нови тематични области, а освен неправителствени организации, вече могат да участват младежи под 18 години, както и медии и индивидуални журналисти. В момента тече фазата на тристранна оценка на всички кандидатури, а финалистите, които ще си разпределят рекордния фонд от 365 000 лв., предстои да бъдат обявени през януари 2024 г.
„Ти и Лидл за нашето утре“ се осъществява в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“, Български дарителски форум, а от тази година към тях се присъедини и Асоциацията на европейските журналисти.